پرتو بلاگ

مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

پرتوبلاگ: نحوه انتخاب رشته، چگونگی پذیرش و مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در واپسین روزهای انتخاب رشته برای این دانشگاه تشریح شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا؛ بنا بر اعلام دانشگاه فرهنگیان، پذیرش در این دانشگاه برپایه بوم استان و بوم شهرستان با عنایت به دامنه پذیرش اعلام شده در هر یک از کد رشته های انتخابی می باشد که داوطلبان همان استان و یا شهرستان مجاز به انتخاب آن کد رشته محل ها هستند.

بعد از اتمام انتخاب رشته برای هر کد رشته محل از میان داوطلبانی که آن کد رشته محل را برگزیده اند برپایه نمره (مرحله اول آزمون سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم) به میزان سه برابر ظرفیت در نظر گرفته شده، برای انجام ارزیابی شایستگی های معلمی به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد.

پذیرش نهایی بر اساس مجموع امتیازات حاصل از آزمون سراسری + آزمون اختصاصی تربیت معلم، سوابق تحصیلی و ارزیابی شایستگی معلمی صورت می گیرد.

اعلام نتیجه نهایی دانشگاه فرهنگیان پیش از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری خواهد بود و با هماهنگی های انجام شده، بعد از اعلام نتایج به پذیرفته شدگان مهلت چند روزه برای تصمیم گیری در مورد ثبت نام نهایی و یا انصراف از آن، داده خواهد شد.

در صورت عدم تمایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان می بایست تا قبل از صدور کارنامه انتخاب رشته کنکور سراسری درخواست انصراف خویش را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان عرضه کنند. آموزش و پرورش مشخصات این افراد را به صورت تجمیعی به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور ارسال می کند و اجازه انتخاب رشته در کنکور سراسری به این افراد داده می شود. ازاین رو انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مانعی برای انتخاب رشته کنکور سراسری نیست.

مزایای اصلی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان:
الف) دریافت حقوق از بدو و در طول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان
ب)استخدام رسمی -آزمایشی از آغاز تحصیل و استخدام رسمی-قطعی بعد از دانش آموختگی
ج) استفاده از بیمه خدمات درمانی و عضویت در صندوق فرهنگیان
د) افزوده شدن ۴ سال دوره تحصیل به سوابق استخدامی
ه) معافیت سربازی برای دانشجویان پسر در برابر انجام تعهدخدمت علمی در دانشگاه فرهنگیان




منبع:

1403/03/13
14:50:17
5.0 / 5
354
تگهای خبر: بازی , خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog