پرتو بلاگ
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی:

راه دور زدن کنکور برای رشته های پرمتقاضی کنکور سخت شد

راه دور زدن کنکور برای رشته های پرمتقاضی کنکور سخت شد

به گزارش پرتوبلاگ، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت با اعلان اینکه قسم می خورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه های ما اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور در صورت درخواست برای تحصیل در داخل باید شرایطی را طی کنند که یکی از این شرایط شرکت در آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.


غلامرضا حسن زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با اعلان اینکه فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی دیگر مدلول ندارد و ما به شدت با این مساله برخورد کردیم، اظهار داشت: در این دولت می توانم قسم بخورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه های ما اتفاق نیفتاده است.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباب دور زدن تحریم توسط عده ای برای ورود به رشته های پرمتقاضی علوم پزشکی نیز اظهار داشت: داوطلبانی که برای تحصیل به یکی از دانشگاه های خارج از کشور می رفتند برای برگشت و ادامه تحصیل به دانشگاه های داخل باید در آزمونی که وزارت بهداشت برای سنجش میزان توانایی علمی آنها در نظر گرفته است شرکت نمایند.
وی افزود: ما به هیچ عنوانی نمی توانیم بگوییم برای تحصیل به خارج از کشور سفر نکنند اما اگر این افراد به داخل کشور برگردند شرایطی را باید طی کنند که یکی از این شرایط شرکت در آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
حسن زاده اظهار داشت: اگر دو درصد داوطلبان فوق توانستند بالای ۶۰ درصد نمره آزمون فوق را دریافت نمایند می توانند در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داورسازی تحصیل کنند. علاوه بر این دانشجویان موظف می باشند ۷۲ واحد درسی خودرا در کشور مبدا گذرانده باشند و معدل بالای ۱۵ باشند تا بتوانند درخواست انتقال دهند.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت اشاره کرد: امروزه راه دور زدن کنکور در کشور خیلی مشکل است دانشجویانی که مشتاق تحصیل در رشته های پزشکی هستند اگر در داخل کشور درس بخوانند آسان تر پذیرفته می شود چونکه به شرایط جدید راه دور زدن کنکور خیلی مشکل شده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ فقط ۱۱ نفر از کسانی که در آزمون فوق شرکت کردند توانستند بالای ۶۰ درصد نمره برای انتقال به دانشگاه های داخل را کسب کنند.




منبع:

1403/04/10
10:15:06
5.0 / 5
259
تگهای خبر: پزشكی , تحریم , دانشگاه , درمان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog