پرتو بلاگ
افزایش كیفیت محصولات كشاورزی؛

جایگزین نوآورانه ایرانی برای سموم شیمیایی به بازار آمد

جایگزین نوآورانه ایرانی برای سموم شیمیایی به بازار آمد

پرتوبلاگ: یک شتاب دهنده دانش بنیان موفق به طراحی و راه اندازی خط تولید جایگزینی نوآورانه برای سموم و آفت کش های شیمیایی شد که به کیفیت محصولات کشاورزی کمک می نماید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مسعود عباسی، مدیرعامل شرکت سیب سبز برنا سلامت درباب محصولات این شرکت و کاربرد آنها عنوان کرد: شتاب دهنده دانش بنیان سیب سبز سلامت در حوزه تجاری سازی شرکت های تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و فعالان حوزه بیوتکنولوژی (کشاورزی، غذایی، دارویی) فعالیت می کند. این شتاب دهنده با ارائه خدماتی همچون طراحی محصول، فرمولاسیون، دانش فنی، طراحی خط تولید تا مرحله تجاری سازی محصول، گرفتن مجوزها و... به این شرکتها و فعالان کمک می نماید تا ایده های خودرا به محصولاتی قابل عرضه در بازار تبدیل کنند.
وی درباب بزرگ ترین یا مهم ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شتاب دهنده دانش بنیان سیب سبز سلامت با سابقه ای درخشان در تجاری سازی شرکت های نوپا در کارنامه خود افتخارات مختلفی به ثبت رسانده است. این شتاب دهنده با تمرکز بر طراحی محصول، فرمولاسیون، دانش فنی و راه اندازی خط تولید تا مرحله تجاری سازی به بالای ۲۰۰ شرکت در عرصه های مختلف پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی، غذایی و کشاورزی یاری رسانده و بیش از ۷۰ محصول را به مرحله تولید رسانده است.
مدیرعامل شتاب دهنده سیب سبز سلامت با تشریح دستاوردهای این مجموعه، گفت: ما در طول ۱۰ سال فعالیت خود، با ارائه خدمات به شرکت های نوپا در سراسر کشور همچون چابهار، زاهدان، خرمشهر، آبادان، شهرکرد، سنندج، اردبیل، ماکو و...، همیشه در کنار این شرکتها در راه دشوار راه اندازی و تجاری سازی ایده هایشان بوده ایم.
وی در ادامه به یکی از برجسته ترین دستاوردهای این شتاب دهنده اشاره نمود و اظهار داشت: طراحی، توسعه و راه اندازی خط تولید محصول پروفیکس از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی، نقطه عطفی در عرصه کشاورزی محسوب می شود. این محصول جایگزینی نوآورانه برای سموم شیمیایی و آفت کش ها است که ضمن حفظ سلامت محیط زیست، به افزایش راندمان و کیفیت محصولات کشاورزی کمک می نماید.
عباسی درباب مزایای دیگر محصولات این شتاب دهنده نیز توضیح داد: فرمولاسیون سایر محصولات سیب سبز سلامت نیز با استقبال گسترده ای در بازار داخلی روبه رو شده است. این محصولات علاوه بر کیفیت بالا، از مزیت مهم جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز برخوردار می باشند.
شتاب دهنده سیب سبز سلامت با اتکا به تخصص و تجربه خود و با بهره بردن از جوانان نخبه و خلاق، در راه نوآوری و شکوفایی صنایع مختلف کشور گام برمی دارد و چشم اندازی روشن برای آینده این صنایع ترسیم می کند.
وی در آخر درباب رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این مجموعه اظهار داشت: شتاب دهنده دانش بنیان سیب سبز سلامت با اتکا به شبکه ای گسترده از متخصصان و ذینفعان در راه توسعه و پیشرفت خود گام برمی دارد. این شتاب دهنده هم اکنون دارای بیش از ۱۵ تا ۲۰ نفر همکار مستقیم و ۵۰ نفر همکار غیرمستقیم است. همچنین، حدود ۳۰ شرکت و مجموعه در قالب های مختلف با سیب سبز سلامت تعامل دارند.


منبع:

1403/04/16
11:29:56
5.0 / 5
271
تگهای خبر: اقتصاد , پزشكی , تكنولوژی , خدمات
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog