پرتو بلاگ

کلید اولیه کنکورها و دفترچه سئوالات خارج از کشور امروز منتشر می شود

کلید اولیه کنکورها و دفترچه سئوالات خارج از کشور امروز منتشر می شود

به گزارش پرتوبلاگ، کلید اول همه کنکوری ها و دفترچه سوالات تمامی گروههای آزمایشی خارج از کشور امروز چهارشنبه منتشر می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در ایام ۲۱ و ۲۲ تیر ماه سالجاری برگزار گردید. تعداد ۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب امروز در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی رقابت کردند.
آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی بامداد روز پنجشنبه برگزار شد و آزمون گروههای آزمایشی هنر و زبان های خارجی پس از ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی بامداد روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار شد.
کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) امروز چهار شنبه۲۷ تیر بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشورر قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۳ مرداد هر گونه مطلبی در مورد سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از راه سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.
ضمنا" دفترچه سوالات تمامی گروههای آزمایشی خارج از کشور هم امروز چهارشنبه مورخ ۲۷ تیر بر روی سایت این سازمان قرار می گیرد و کلید اولیه آن هم روز یکشنبه مورخ ۳۱ تیر منتشر خواهد شد.
در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت نمودند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آنها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر هم مرد هستند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد بودند.
تعداد یک میلیون ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر به شکلی ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاسته شده است.
ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه و ثبت نام با تاخیر هم در ۶ و ۷ خرداد ماه انجام شد.
در گروه آزمایشی ریاضی در مجموع ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر داوطلب شرکت نمودند که مردان با ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر، ۶۵ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی کنکور را تشکیل دادند.
در گروه آزمایشی علوم تجربی هم ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب شرکت نمودند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر آنها به شکلی ۶۷ درصد این داوطلبان زن بودند.
در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب شرکت نمودند که زنان ۱۷۷ هزار و ۶۴۸ نفر از جمعیت این داوطلبان را می سازند به شکلی ۶۶ درصد آنها زن بودند.
در گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر شرکت نمودند که زنان با ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر ۷۸ درصد داوطلبان را می سازند و در گروه آزمایشی زبان هم ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر شرکت نمودند که زنان با ۴۷ هزار و ۵۲۴ نفر ۶۷ درصد داوطلبان را از آن خود کردند.



1403/04/28
12:07:48
5.0 / 5
260
تگهای خبر: الكترونیك , سازمان , سایت , سیستم
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog