پرتو بلاگ
كاهش ۳ درصدی مقاومت هوا؛

هنگ کنگ لباس دوچرخه سواری سرعتی برای المپیک ابداع کرد

هنگ کنگ لباس دوچرخه سواری سرعتی برای المپیک ابداع کرد

به گزارش پرتوبلاگ، محققان هنگ کنگی یک لباس مخصوص دوچرخه سواران المپیک ابداع نموده اند که می تواند مقاومت باد را ۳ درصد کاهش و سرعت ورزشکار را یک درصد افزایش دهد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ مشغول تولید یک فرمول مخصوص دستیابی به سرعت بالا هستند. آنها یک لباس آئرودینامیک نوآورانه برای دوچرخه سواران شهری ابداع کردند و آنرا Savile Row نامیده اند.
طبق گزارش ها محققان مبدع این فناوری آنرا بهترین لباس دوچرخه سواری دنیا نامیده اند که سرعت ورزشکاران را بیشتر می کند.
مقاومت باد مهم ترین چالش دوچرخه سواران است. این نیرو مانع حرکت روبه جلو دوچرخه سواران و فشردن هوا است. هر کوک دوخت و پارچه با دقت زیادی انتخاب شده است. ترکیب علم و مد می تواند نیروی پسار را کاهش و مقاومت را ارتقا دهد. این لباس نوآورانه با استفاده از کانسپت های آئرودینامیک مدرن طراحی شده و با شکل بدن دوچرخه سوار همخوانی دارد.
دوچرخه سوار نوظهور هنگ کنگی که سال جاری در مسابقات حضور دارد، اولین فردی خواهد بود این لباس را در بازی های المپیک به تن می کند. لباس مذکور طوری طراحی شده تا مقاومت هوا را حدود ۳ درصد کاهش و سرعت را یک درصد افزایش دهد.
به گفته محققان هرچند این میزان اندک به نظر می آید اما تمایزی قابل توجه بوجود می آورد. این لباس از چند نوع پارچه و طرح ساخته شده و هیچ بخشی از آن بدون در نظر گرفتن خصوصیت های آئرودینامیکی ساخته نشده است. هر لباس به صورت خاص برای ورزشکاران دوخته شده است.
تولید این لباس نوآورانه کار ساده ای نبود. توسعه دهندگان از ترکیب تست تونل باد، شبیه سازی رایانشی و بازخورد ورزشکاران برای ارتقای طرح استفاده کردند.


منبع:

1403/05/03
21:09:47
5.0 / 5
270
تگهای خبر: بازی , دانشگاه , فناوری , محقق
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog