پرتو بلاگ

مجوز تأسیس 2 پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

مجوز تأسیس 2 پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

پرتوبلاگ: مجوز تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی نجف آباد و قزوین از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، هروز بادکو رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباب تاسیس پردیس پارک اظهار داشت: پردیس های پارک علم و فناوری بمنظور فراهم کردن زمینه توسعه فعالیت موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان ساختارهای تکمیل کننده و گسترش کارهای کارآفرینانه تأسیس شده است.
وی ادامه داد: پردیس پارک علم و فناوری به ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان در درون و مجاورت دانشگاه ها کمک می نماید و دسترسی موسسات و سازمانهای متقاضی به نوآوران و فناوران را فراهم خواهدنمود.
پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در مساحتی بالاتر از ۲۱ هزار مترمربع تاسیس شده است و دارای ۱۲ مرکز تحقیقاتی، ۱۹۳ کارگاره و لابراتوار در حوزه های شیمی، فیزک، برق، کامپیوتر، مواد، مکانیک، معماری و... است. این پردیس با بالاتر از ۲۴ هزار دانشجو و ۳۵۰ عضو هیات علمی در مجاورت ۷ شهرک صنعتی بزرگ قرار گرفته است.
همچون اهداف این واحد دانشگاهی در برنامه طولانی مدت خود واگذاری زمین با مالکیت طولانی مدت به واحدهای فناور مستقر در پارک است.
پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با در اختیار داشتن بالاتر از ۱۳ هزار مترمربع جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان با هدف افزایش ثروت بوسیله ارتقاء فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری تاسیس شده است.
این پردیس دانشگاهی در حوزه های سخت افزارهای برق و مکانیک، فناوری اطلاعات و نرم افزارهای کامپیوتری، کشاورزی، فناوری های زیستی و صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، تجهیزات پزشکی و خدمات مشاوره و منتورینگ فعالیت دارد.
بهره برداری از پردیس های پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای خوزستان، شیراز، خوراسگان، سیرجان، مشهد، تبریز، اراک، کرج، اردبیل و زنجان نیز در دستور کار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.



منبع:

1403/05/12
10:50:17
5.0 / 5
236
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , پژوهش , تحقیقات
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog