پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه تهران خبر داد

تصویب مصوباتی برای پشتیبانی از ورزش همگانی و حرفه ای دانشجویان

تصویب مصوباتی برای پشتیبانی از ورزش همگانی و حرفه ای دانشجویان

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشگاه تهران از تصویب مصوباتی برای پشتیبانی از ورزش در بخش ورزش همگانی و همین طور ورزش حرفه ای دانشجویان آگاهی داد و اظهار داشت: امیدوار هستم بعد از تصویب نهایی، شاهد یک جهش خوب در ورزش همگانی و حرفه ای در دانشگاه تهران باشیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی، با حضور در جمع کاروان اعزامی دانشجویان دانشگاه تهران به شانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان سراسر کشور، با تقدیر از مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران، اظهار داشت: امیدوار هستم همه تیم های ورزشی و همین طور افرادی که به عنوان ورزشکار انفرادی در این مسابقات حضور دارند، بتوانند مانند تیم فوتبال دانشگاه تهران که توانست پس از ۱۸ سال، قهرمانی را به دانشگاه تهران تقدیم کنند، افتخارآفرینی کنند.

وی همین طور با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی ورزش دانشگاه تهران، از تصویب مصوباتی برای پشتیبانی از ورزش در بخش ورزش همگانی و همین طور ورزش حرفه ای آگاهی داد و اضافه کرد: امیدوار هستم بعد از تصویب نهایی، شاهد یک جهش خوب در ورزش همگانی و حرفه ای در دانشگاه تهران باشیم.

رییس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهادها جهت راه اندازی لیگ در دانشگاه تهران، اظهار داشت: ما همه می دانیم که وقتی یک تیم منتخبی چه در سطح ملی و چه در سطح دانشگاهی شکل بگیرد، اگر اعضای تیم از بستر رقابت درون دانشگاهی انتخاب شوند، هم آمادگی لازم را برای مسابقات خواهند داشت و هم این که می توانند یک تیم قوی و مقتدری فراهم آورند.

مقیمی با بیان این که راه اندازی لیگ دانشگاهی در بعضی از رشته های ورزشی در دانشگاه تهران در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: مسابقات بین دانشگاهی و بین دانشکده ای که در دانشگاه تهران شکل خواهد گرفت، به آمادگی دائمی ورزشکاران کمک می نماید.

رییس شورای عالی ورزش دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت ورزش دانشجویان، گفت: روحیه ورزشکاری ارتباط مستقیم با بسیاری از مؤلفه های مثبت سازمانی دارد و شما کمتر ورزشکاری را سراغ دارید که در یک مجموعه یا سازمان و نهاد در کشور، منشأ انرژی و الهام بخشی نباشد.

وی ادامه داد: از دو جهت علاقمند هستم که ورزش در دانشگاه تهران بصورت قهرمانی پیگیری شود، اول این که برمبنای مطالعات، ثابت شده است که به هر میزان که ورزش را در بین دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی توسعه بدهیم به همان میزان شاهد اثربخشی و کارایی سازمانی خواهیم بود، و من معتقدم افراد فعال در حوزه ورزش مسیر آسان تر و بهتری را برای تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی دارند.

مقیمی با اشاره به شعار دانشگاه تهران، اظهار داشت: تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی در بستر ورزش امکان پذیر خواهد بود. وقتی به مؤلفه های کارآفرینان نگاه می نماییم، کارآفرینان افراد خلاقی هستند که با شجاعت خود، ریسک و مخاطره می کنند، فرصت جویی دارند و با رقابت پذیری که در روحیه آنها ایجاد می شود و شکست هایی که تجربه می کنند، این شکست ها زمینه را برای موفقیت های بعدی فراهم می کند؛ بدین سبب مولفه هایی که کارآفرینان تجربه می کنند با تجربه ای که ورزشکاران دارند دقیقاً منطبق است. از این جهت بنظر می رسد ورزش قهرمانی و حرفه ای به ایجاد مؤلفه های کارآفرینانه در دانشجویان کمک می نماید که می تواند بوسیله این دانشجویان به دانشجویان دیگر کمک کند.
وی با تأکید بر اهمیت ورزش در صحنه بین الملل، بیان داشت: امروز دیگر ورزش به عنوان حوزه مستقل تلقی نمی شود و نمی توانیم به این حوزه نگاه جزیره ای داشته باشیم. ورزش به عنوان بستر تمام کارکردهای دانشگاه مورد توجه است و موفقیت های ورزشی، فرهنگی و آموزشی و پژوهشی با هم پیوسته است. همان گونه که دیپلماسی ورزشی در خدمت همه دیپلماسی های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می باشد، ورزش و قهرمانی در مسابقات ورزشی نیز در افکار عمومی کشورها مؤثر است.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران اصرار کرد و اظهار داشت: بطور قطع ورزش نقش اهرم ساز دارد و اختصاص اعتبار به این حوزه را نباید به عنوان هزینه نگاه کرد. همانگونه که اهرم به عنوان یک پیش برنده در کنار یک سری کارکردها قرار می گیرد، ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز به عنوان یک اهرم سازی است که زمینه را برای توفیقات بعدی فراهم می آورد.
رضا نوری، مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران نیز در آئین بدرقه کاروان ورزشی دانشگاه تهران به شانزدهیمن المپیاد فرهنگی و ورزشی اظهار داشت: این دوره از المپیاد با حضور ۶۰۰۰ ورزشکار دانشجو از سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۵ در دانشگاه اصفهان برگزار می گردد که کاروان دانشگاه تهران با ۳۵۰ ورزشکار، مربی و سرپرست بزرگترین کاروان ورزشی اعزامی به این المپیاد است.

بگفته نوری، کاروان ورزشی دانشگاه تهران در این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته ورزشی پسران و ۱۳ رشته ورزشی دختران حضور دارند.

مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران درباره ی نفرات اعزامی به این دوره از مسابقات اظهار داشت: مسابقات انتخابی در سطح منطقه یک انجام شد که سطح مسابقات انتخابی خیلی سخت و سنگین بود.
دانشجویان دانشگاه تهران همه سهمیه ها را کسب کردند و دانشگاه تهران با همه سهمیه ها در المپیاد شرکت می کند.

کاروان دانشگاه تهران با نام «پیشگامان پیشرفت» و با شعار «کوشش، ایثار، پیشرفت» با بدرقه سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و مهدی شهبازی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران عازم این دوره از مسابقات شد.

در آئین بدرقه کاروان ورزشی دانشگاه تهران به شانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور، دو دانشجو به نمایندگی از دانشجویان دختر و پسر و همین طور دو مربی از مربیان دختران و پسران به بیان دیدگاه ها و مسائل خود پرداختند.



1403/05/18
12:33:22
5.0 / 5
248
تگهای خبر: اقتصاد , بازی , پژوهش , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog