پرتو بلاگ

آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

پرتوبلاگ: مهلت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (D.Ph) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال 1403 امروز پایان می یابد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ که از هشتم تیر ماه جاری شروع شده بودتا امروز ۱۶ این ماه ادامه دارد.
کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز ۷ تا ۹ آبان ۱۴۰۳ بوسیله سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل توزیع است.
آزمون کتبی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در روز ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می گردد.
*شرایط ثبت نام داوطلبان در آزمون فوق به شرح زیر است:

۱ -دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم لابراتوار درصورتی که دانشجوی نیمسال آخر، به هر علتی، تا تاریخ ۳۰ دی ماه جاری فارغ التحصیل نشود بعد از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن خواهد شد. تمامی داوطلبان دقت نمایند که مطابق با مدرک تحصیلی رشته امتحانی خودرا انتخاب نمایند.

دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش محور مجاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیستند.

۲ -داوطلبان جهت شرکت در آزمون فقط مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند.

متقاضیان دوره پژوهشی فقط مجاز به انتخاب رشته های ستاره دار طبق جداول شماره ۳ و ۵ دفترچه راهنما باشند.

۳. دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با ارائه گواهی بر اساس فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۴. پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۲ و نیز دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه درحال تحصیل مقطع دکتری سال های قبل، می توانند در آزمون سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت نمایند و در صورت پذیرش، باید انصراف قطعی خود از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل عرضه کنند.

۵. متقاضیان شرکت در این آزمون نباید از نظر قانونی مشکلی در طرح تعهدات نیروی انسانی داشته باشند.

۶. عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

۷. بر طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز جهت شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف گردیده است و درس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی با ۳۰ سوال با ضریب ۳ برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

از تمامی پذیرفته شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) تعهد خاص یا عام بنا بر اعلام نیاز از یکی از دانشگاه ها و با تشخیص کمیسیون تعهدات خاص وزارت بهداشت گرفتن می شود.

مستخدمان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسات تابعه و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، تعهدات خاص استخدامی به واحدهای مربوطه خواهند سپرد.

مستخدمان رسمی سایر وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و وابسته به دولت، چنانچه هزینه های تحصیلی ایشان توسط دستگاه مربوطه تقبل و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت گردد، از سپردن تعهد عام معاف خواهند بود.




منبع:

1403/05/19
11:28:22
5.0 / 5
263
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , خدمات
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog