پرتو بلاگ
در رویداد فنامد به امضا رسید؛

توافق نامه چهارجانبه جهش تولید با انتشار اوراق هزار میلیاردی

توافق نامه چهارجانبه جهش تولید با انتشار اوراق هزار میلیاردی

به گزارش پرتوبلاگ، در چهارمین روز رویداد فنامد یک توافق نامه چهارجانبه برای پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و در جهت تحقق جهش تولید دانش بنیان به امضا رسید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین گام را در جهت انتشار اوراق برای پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان برداشت و تفاهمنامه همکاری در جهت استفاده از ظرفیت صندوق های پژوهش و فناوری به منظور انتشار اوراق در بازار سرمایه میان صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه تهران، دفتر تأمین مالی و سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک و شرکت پتروپاریز سبز البرز به امضا رسید.
دکتر محمدمهدی فریدوند، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر، اظهار نمود: این توافق نامه چهار جانبه، مسیری جدید برای فعال سازی ظرفیتهای قانون جهش تولید دانش بنیان و ایفای نقش ضامن توسط صندوق های پژوهش و فناوری گشوده است.
براساس این توافق نامه، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بعنوان ضامن، امکان انتشار اوراق به ارزش هزار میلیاردریال برای یک شرکت دانش بنیان را فراهم خواهد نمود. این اقدام، علاوه بر حمایت مالی از شرکتهای دانش بنیان به توسعه زیست بوم نوآوری کشور هم کمک شایانی خواهد نمود.
فریدوند ضمن اشاره به چالش های پیش رو در این راه بر اهمیت همکاری با سایر بازیگران این حوزه همچون سازمان بورس تصریح کرد و اظهار امیدواری کرد که این اقدام، آغازگر موج جدیدی از تأمین مالی برای شرکتهای دانش بنیان باشد.


منبع:

1403/05/23
13:07:10
5.0 / 5
225
تگهای خبر: اقتصاد , بازی , پژوهش , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog