پرتو بلاگ
وزیر علوم خبر داد

تصویب آیین‎نامه تعاملات علمی ملی و بین المللی

تصویب آیین‎نامه تعاملات علمی ملی و بین المللی

به گزارش پرتوبلاگ، وزیر علوم از تصویب بخشنامه تعاملات علمی ملی و بین المللی برای نخستین بار آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق این بخشنامه، اگر اعضاء هیات علمی که خارج از تقویم آموزشی برای انجام کارهای علمی به خارج از کشور بروند از امتیازات خاصی بهره مند می شوند.


محمد علی زلفی گل در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات تصویب آئین نامه تعاملات علمی ملی و بین المللی پرداخت و اظهار نمود: دستورالعمل اجرایی گسترش و تسهیل تعاملات علمی ملی و بین المللی علاوه بر مأموریت پژوهشی و فرصت مطالعاتی معمول به منظور استفاده از مأموریت پژوهشی و فرصت مطالعاتی کوتاه مدت و خارج از تقویم آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مورد تایید وزارت عتف در داخل و خارج از کشور تصویب گردید.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از امتیازاتی که آئین نامه فوق به اعضاء هیات علمی می دهد، اینست که اگر ما بخواهیم همه اساتید را به فرصت مطالعاتی اعزام نماییم امکان دارد بودجه آنرا نداشته باشیم. اما در این آئین نامه تاکید کردیم اگر اعضاء هیات علمی که خارج از تقویم آموزشی به صورت مثال در تعطیلات تابستان برای انجام فعالیتهای علمی به خارج از کشور بروند از امتیازات خاصی بهره مند می شوند.
وزیر علوم تصریح کرد: با عنایت به این که بنده سابقه ریاست دانشگاه را داشتم و بر مبنای مفاد آئین نامه تعاملات علمی ملی و بین المللی ۲۵ نفر از اساتید خویش را به خارج از کشور اعزام کرده بودم این کار را در سطح ملی در وزارت علوم پیگیری و اجرایی کردم.
زلفی گل تصریح کرد: بر مبنای آئین نامه تعاملات علمی ملی و بین المللی به عضو هیات علمی علاوه بر حقوق و مزایای ماهیانه، بعد از ارائه گزارش علمی از فرصت و یا مأموریت پژوهشی و تایید آن توسط شورای پژوهش و فناوری موسسه، معادل فوق العاده ویژه مندرج در حکم کارگزینی وی به ازای هر ماه فرصت یا مأموریت پژوهشی بعنوان حق مأموریت از محل اعتبار پژوهانه پرداخت خواهد شد.
به نقل از ایشان، یکی دیگر از مزایای آئین نامه فوق اینست که به کل پژوهانه عضو متقاضی فرصت یا مأموریت پژوهشی خارجی در رشته های نظری، میدانی و تجربی به ترتیب ضرایب ۵، ۴ و ۳ اعمال می شود. ضمن این که استفاده همزمان از تسهیلات مادی و موسسه مبدا و میزبان منعی ندارد.
وزیر علوم تصریح کرد: تسویه حساب هزینه های حضور و اقامت مدعو داخلی و یا خارجی بعد از تایید گزارش سفر توسط گروه آموزشی یا پژوهشی دانشکده یا پژوهشکده شورای پژوهش و فناوری دانشگاه صورت می گیرد.



منبع:

1403/05/29
10:50:15
5.0 / 5
205
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری , هزینه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog