پرتو بلاگ

جزئیات انتخاب واحد مقطع ارشد دانشگاه علم و فرهنگ

جزئیات انتخاب واحد مقطع ارشد دانشگاه علم و فرهنگ

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ از جزئیات و نحوه انتخاب واحد پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد اطلاع داد و به تشریح مراحل ثبت نام و فرآیندهای در رابطه با شروع ترم جدید پرداخت.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، مجیدنجارزاده در پاسخ به این سووال که ثبت نام از پذیرفته شدگان رشته های مختلف مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی و به چه طریقی انجام می شود؟ اظهار داشت: بعد از اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ از جانب سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، فرآیند و زمان ثبت نام از راه سایت دانشگاه (usc.ac.ir) و ارسال پیامک برای پذیرفته شدگان اطلاعرسانی شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ، اضافه کرد: بر مبنای اطلاعیه صادره، ثبت نام الکترونیکی (غیرحضوری) از روز یکشنبه ۱۱ شهریور در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان) شروع شده و تا روز جمعه ۱۶ شهریور ادامه می یابد. ثبت نام غیرحضوری شامل مراحل مختلفی مثل ثبت اطلاعات هویتی و آموزشی، بارگذاری مدارک، دریافت تاییدیه تحصیلی، علاقه یابی علمی، فرهنگی و هنری پذیرفته شدگان و تکمیل پرسشنامه سلامت است.
وی با بیان اینکه پذیرفته شدگان بعد از اتمام این مرحله از ثبت نام، بر مبنای نوبت اختصاصی که در گواهی ثبت نام غیرحضوری آنها درج شده است در روز و ساعت مقرر به دانشگاه رجوع می کنند تا مرحله ثبت نام حضوری خویش را انجام دهند، اظهار داشت: نوبت ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان در یکی از روزهای شنبه ۱۷ شهریورماه تا چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه تخصیص داده می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن، ثبت نام نهایی می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: دراین راستا در دانشگاه علم وفرهنگ به نشانی تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، کوچه شهید قموشی، خیابان بهار، خیابان هما در خدمت پذیرفته شدگان محترم هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از پایان ثبت نام، شروع کلاس های دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی ارشد از چه زمانی است؟ اظهار نمود: طبق تقویم آموزشی مصوب دانشگاه، کلیه کلاسهای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از اول مهرماه، مطابق برنامه ای که بعد از ثبت نام در اختیار هر دانشجو قرار داده می شود به شکل حضوری آغاز خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ در پاسخ به این سؤال که چه تعداد رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و فرهنگ وجود دارد؟ اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ هم اکنون دارای ۶ دانشکده تخصصی است؛ دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده هنر و معماری، دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم و تکنولوژی های جدید زیستی و دانشکده گردشگری در بیشتر از ۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرند که از این میان ۵۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد فعال است.

وی در این ارتباط توضیح داد: در دانشکده هنر و معماری، ۹ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ ادبیات نمایشی، کتاب آرایی، ارتباط تصویری، نقاشی، مهندسی معماری، مهندسی معماری منظر، معماری داخلی، طراحی پارچه و لباس، پژوهش هنر و صنایع دستی. در دانشکده فنی و مهندسی ۱۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ مهندسی شیمی گرایش داروسازی (با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی)، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مهندسی کامپیوتر در چهار گرایش نرم افزار، علوم داده، هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیکی، مهندسی برق در دو گرایش سیستم های قدرت و سیستم های الکترونیک دیجیتال، مهندسی صنایع در چهار گرایش سیستم های تولید و خدمات، لجستیک و زنجیره تأمین، سیستم های مالی و مدیریت مهندسی، مهندسی عمران در چهار گرایش سازه، زلزله، ژئوتکنیک و مهندسی و مدیریت ساخت.
در دانشکده علوم انسانی ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ حسابداری، مدیریت کسب و کار در دو گرایش استراتژی و رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه، روانشناسی در دو گرایش بالینی و بالینی خانواده، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، مطالعات فرهنگی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی.

نجارزاده همینطور خاطرنشان کرد: در دانشکده حقوق ۶ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ حقوق خصوصی، حقوق کیفری و جرم شناسی، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق نفت و گاز، حقوق پزشکی و حقوق عمومی. در دانشکده گردشگری ۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ کارآفرینی گردشگری، مدیریت جهانگردی در دو گرایش بازاریابی جهانگردی و برنامه ریزی توسعه جهانگردی. در دانشکده علوم و تکنولوژی های جدید زیستی ۹ رشته مقطع کارشناسی ارشد که با همکاری پژوهشگاه رویان فعالیت دارند عبارتند از؛ زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی جانوری سلولی و تکوینی، زیست فناوری میکروبی، فناوری سلول های بنیادی و بازسازی بافت، میکروبیولوژی میکروارگانیسم های بیماری زا، ژنتیک، بیوشیمی، بیوانفورماتیک و شیمی گرایش فیتوشیمی است.




منبع:

1403/06/14
10:42:07
5.0 / 5
92
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , پروژه , پزشكی
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog