پرتو بلاگ
وزیر علوم:

توانایی کامل برای پوشش همه نیازها، نداریم

توانایی کامل برای پوشش همه نیازها، نداریم

به گزارش پرتوبلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که ما توانایی کامل برای پوشش همه نیازها نداریم، اظهار داشت: خیلی از دانش آموزان مستعد و نخبگانی هستند که به علت محرومیت های مختلف امکان تحصیل ندارند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، حسین سیمایی در آئین تجلیل از نوابغ علمی، مدال آورندگان المپیاد جهانی و رتبه های برتر کنکور سراسری به تأسیس دارالفنون و تلاشهای میرزا حسن رشدیه در تأسیس مدارس جدید در آن زمان اشاره و تاکید کرد: حتی با وجود مخالفت های زیاد، این نهادها در ایجاد یک نظام آموزشی جدید مؤثر بوده اند.
وی ادامه داد: نسل تحصیل کرده ای که از این آموزش ها برخاست، به مفاهیمی چون مشروطه، قانون، حاکمیت قانون، حقوق بشر و پارلمان دست یافته است و این نسل به طور عمده محصول نهادهایی مانند دارالفنون است که به دست خیرین تأسیس شده اند.
وزیر علوم بر نقش نهادهای آموزشی بخش خصوصی در پرداختن به مسائل ملی و اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: این نهادها به مسائل اجتماعی و مشکلات روز کشور بشدت متعهد بوده و در صدد حل آنها هستند.
او همینطور به سنت اسلامی وقف اشاره نمود و اظهار داشت: وقف واقعیتی است که پیامبر اکرم (ص) با وضع قواعدی برای پشتیبانی از این سنت، امکان حراست و صیانت از اموال را برای انسان ها فراهم نموده است.
سیمایی افزود: آموزه های دینی بر این نکته تاکید دارند که موقوفات باید در راه وقف باقی بماند. همینطور وقف نباید تحت تاثیر تغییرات زمانه و حکومت ها قرار گیرد و این امر انگیزه ای قوی برای واقفان به وجود می آورد.
وزیر علوم با اشاره به اینکه نهادهای فقهی و حقوقی حافظ نیات واقفان هستند، تصریح کرد: مال تا ابد در مدیریت واقف باقی می ماند و این خیری است که همیشگی خواهد بود.
او همینطور از خیرین آموزش عالی خواست تا به مشکلات و نقصهای موجود در این عرصه بیشتر توجه نمایند و اظهار داشت: ما توانایی کامل برای پوشش همه نیازها نداریم و خیلی از دانش آموزان مستعد و نخبگانی هستند که به علت محرومیت های مختلف امکان تحصیل ندارند.
سیمایی ضمن اشاره به یک حادثه تاریخی در ارتباط با پیامبر اسلام، بر اهمیت اخلاق در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: ارزش ذاتی اخلاق نشان داده است که وقف ناشی از یک خصلت آزادگی انسان است.
او در آخر با اشاره به اینکه ایران عزیز نیازمند همکاری، همفکری و همدلی همگان است، برای خیرین آرزوی سلامتی و برای نخبگان آرزوی آینده ای درخشان کرد.



منبع:

1403/07/02
15:07:43
5.0 / 5
172
تگهای خبر: تحقیقات , جهان , فناوری
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog