پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه الزهرا(س) خبر داد

تعلیق ۳۰ دانشجوی الزهرا(س) طی دو سال گذشته

تعلیق ۳۰ دانشجوی الزهرا(س) طی دو سال گذشته

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس دانشگاه الزهرا(س) با تکیه بر این که طی یکی دو سال گذشته فقط ۳۰ دانشجو از ۱۰ هزار دانشجوی این دانشگاه حکم تعلیق دریافت نمودند، اظهار داشت: دو دانشجو هم به علت ارتباطات خارج از کشور توسط مراجع بالاتر پرونده امنیتی دارند.


زهرا ناظم بکایی در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: ما در دانشگاه الزهرا همواره از دانشجویان و اساتید حمایت می نماییم و علیرغم آن چه که در فضای مجازی اعلام می شود، تعداد دانشجویان تعلیقی در این دانشگاه کم است.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد یک یا دو نفر از دانشجویان دانشگاه الزهرا به علت پرونده های امنیتی، تعلیق شده بودند که این حکم ارتباطی به دانشگاه ندارد؛ بلکه مراکز بالاتر به وضعیت این دانشجویان رسیدگی کرده بودند؛ چون که این افراد ارتباطات خارج از کشور داشتند و بررسی وضعیت آنها در حیطه اختیارات ما نبود.
رئیس دانشگاه الزهرا تصریح کرد: ما در این دانشگاه سعی کردیم تا جایی که امکان دارند دانشجویان به کمیته انضباطی معرفی نشوند به همین جهت دوره های ارشادی برای این افراد برگزار کردیم و با آنها به گفت و گو پرداختیم. خیلی از دانشجویان در این جلسات با دانشگاه همراه شدند و تعداد کمی بودند که شرایط را همچنان ادامه دادند.
ناظم بکایی با اشاره به اینکه ما با دانشجویان متخلف از سال قبل وفاق مورد نظر رئیس جمهور و وزیر علوم را داشتیم، اظهار داشت: طی یکی دو سال گذشته شاید حدود ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه الزهرا تعلیق شدند که این آمار نسبت به جمعیت ۱۰ هزار نفری دانشجو آمار قابل توجهی نیست.
وی تصریح کرد: تمامی دانشجویان تعلیقی بعد از اتمام دوره تعلیق به دانشگاه برمی گردند. در ترم جاری دوره تعلیق خیلی از این دانشجویان به اتمام می رسد.
رئیس دانشگاه الزهرا همینطور به حواشی اخیر پیرامون جذب بعضی از اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: این موارد شایعه است و ما خارج از فرآیند جذب هیچ جذبی در دانشگاه نداشتیم.
بکایی همینطور به ماجرای قطع همکاری با یکی از اساتید این دانشگاه اشاره و اظهار نمود: این اتفاق در دوره مدیریت ما صورت نگرفت. در واقع این فرد در سال ۹۱ به مدت سه سال در دانشگاه غیبت داشت و طبق قوانین باید اخراج می شد که نشد و بدون این که در کلاس حضور داشته باشد از دانشگاه حقوق دریافت کرده است. بر این اساس سال ۹۹ وزارت علوم قطع همکاری وی را ابلاغ می کند که البته اجرایی نمی گردد. اما بعد از سه سال وزارت خانه به ما ابلاغ نمود باید حکم سال ۹۹ را در مورد او اجرایی نماییم که من فقط حکم زمین مانده را اجرایی کردم. ازاین رو وضعیت او به دوره مدیریت ما ارتباطی نداشت.
او همینطور در مورد احتمال بازگشت زهرا موسوی به دانشگاه الزهرا هم اظهار داشت: پرونده او باید در هیات عالی جذب بررسی شود و دانشگاه نمی تواند در این حوزه رای نهایی را بدهد.



1403/07/10
14:05:09
5.0 / 5
127
تگهای خبر: دانشگاه , فضا , فضای مجازی
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog