پرتو بلاگ

پذیرش ۱۶۴ داوطلب در مقطع دکتری فیزیوتراپی

پذیرش ۱۶۴ داوطلب در مقطع دکتری فیزیوتراپی

به گزارش پرتوبلاگ، دبیر بورد فیزیوتراپی اظهار داشت: 6 دانشگاه پزشکی با برگزاری کنکور از دانش آموختگان کارشناسی و ارشد برای مقطع دکتری حرفه ای فیزیوتراپی دانشجو پذیرش کرده است، در نخستین دوره برگزاری کنکور فرصت کمی برای اطلاع رسانی در شورای سنجش پزشکی داشتیم، اما 1900 داوطلب شرکت کردند که 164 نفر از آنها را پذیرش کردیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، اسماعیل ابراهیمی تکام جانی دبیر بورد فیزیوتراپی درباره ی ارزیابی روند آموزش پزشکی اظهار داشت: در دولت قبلی به ویژه وزارت بهداشت، بیشتر در حیطه معاونت آموزشی کارهای بسیار بزرگ و نشدنی انجام شده است، شاید تا آن زمان هیچ معاون آموزشی نبوده که نسبت به مسائل جامعه آگاه باشد و با ارائه آموزش های مناسب برای استادان و دانشجویان نقش مفیدی ایفا کند.
وی با اعلان اینکه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در عرصه توانبخشی کارهای بی بدیلی انجام داده است؛ اشاره کرد: همچون مهم ترین رشته های توانبخشی می توان به فیزیوتراپی و شنواشناسی و... اشاره کرد؛ بدین سبب باتوجه به تعداد متقاضیان بالا نظر معاون آموزشی این بود تا دوره دکتری حرفه ای در فیزیوتراپی باید در دو سطح اجرا شود، نخستین موضوع داوطلبان مقطع دکتری عمومی هستند تا بتوانند با کسب دروس و مهارت های لازم در ارائه خدمات مشکلی نداشته باشند.
ابراهیمی اشاره کرد: رشته فیزیوتراپی در تمام بیماریها در سطح کارشناسی دخالت دارد، این نشان میدهد که فیزیوتراپی در دنیا داوطلبان زیادی دارد.
دبیر بورد فیزیوتراپی افزود: براساس برنامه درسی و برنامه آموزشی مدون با معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم تا دانش آموختگان فیزیوتراپی کارشناسی و ارشد را برای ورود به مقطع دکتری آماده نماییم، بیش از ۲۰ سال بدنبال انجام این کار بودیم؛ چونکه ارائه خدمات برای مردم بسیار اهمیت دارد که با عنایت و پشتکار دولت سیزدهم محقق شد.
ابراهیمی اظهار داشت: الان، ۶ دانشگاه پزشکی با برگزاری کنکور از دانش آموختگان کارشناسی و ارشد برای مقطع دکتری حرفه ای فیزیوتراپی دانشجو پذیرش کرده است، در نخستین دوره برگزاری کنکور فرصت کمی برای اطلاع رسانی در شورای سنجش پزشکی داشتیم، اما ۱۹۰۰ داوطلب شرکت کردند که ۱۶۴ نفر از آنها را پذیرش کردیم.
وی بیان کرد: با توجه به این که رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بیشترین داوطلبان کنکور را به خود اختصاص داده بودند؛ بدین سبب تصمیم به راه اندازی دکتری حرفه ای فیزیوتراپی گرفتیم؛ چونکه نیاز جامعه است و فشار را از آن سه رشته بر می دارد و رشته فیزیوتراپی بسیار اهمیت دارد که همت والای دکتر باقری فرد و حمایت ها و نظارت های ایشان را نشان داد.
دبیر بورد فیزیوتراپی افزود: پس از راه اندازی دکتری حرفه ای فیزیوتراپی دکتری حرفه ای گروه شنوایی شناسی افتتاح شد و بخشنامه اجرائی آن به تصویب رسیده است، اما برای سال ۱۴۰۴ محقق می گردد.


1403/07/14
20:52:23
5.0 / 5
137
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , دانشگاه , محقق
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog