پرتو بلاگ
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت:

تفکر انتقادی باید در بین دانشجویان تقویت شود

تفکر انتقادی باید در بین دانشجویان تقویت شود

به گزارش پرتوبلاگ، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بر لزوم تقویت تفکر انتقادی در بین دانشجویان اصرار کرد و اظهار داشت: باید تلاش نماییم تعامل، گفتگو و تفکر انتقادی را در دانشجویان تقویت نماییم و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یکی از زمینه های تقویت این ارکان است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، مسعود حبیبی در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت که بامداد امروز سه شنبه ۱۷ مهرماه در سالن امام جواد(ع) با حضور دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت برگزار گردید، با بیان این مطلب اضافه کرد: در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تمام تلاش این است که کارها با محوریت دانشجویان صورت گیرد.
وی در این مراسم که با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردید، اظهار داشت: ما می خواهیم از توان و ظرفیت دانشجویان که دارای ابتکار و خلاقیت هستند و انگیزه و خرد جمعی دارند، استفاده نمائیم چونکه ایمان داریم دانشجومحوری، رکن موفقیت است و باید در این راه دانشجویان راحمایت کرد و برای آنها اهمیت خاصی قائل شد. تلاش ما این است که بجای تصدی گری فرهنگی صرف، پشتیبانی از دانشجویان و دانشجو محوری را مبنای کارهای فرهنگی قرار دهیم و در این راه از حمایت اعضاء هیات علمی و صاحبنظران نیز بهره مند خواهیم شد. ما در جهاد دانشگاهی طی سال های پیش با راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، سازمان دانشجویان، مرکز پشتیبانی از محرومان، دبیرخانه انتظار موعود و دهها جشنواره و کارهای فرهنگی، توانستیم با کمک و خلاقیت دانشجویان به اهداف مورد نظر نائل شویم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت به دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره نمود و اظهار داشت: معظم له در این جلسه تاکید داشتند که اندیشکده هایی راه اندازی شود تا جوانان و نخبگان ما بتوانند در این فضاها فعالیت و مشارکت کنند. به امید خدا تلاش داریم در عرصه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، یک اندیشکده فرهنگی و اجتماعی ایجاد نماییم تا بتوانیم با تربیت نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان، در راه اهداف فرهنگی و اجتماعی تلاش نماییم.
حببیی، تقویت هویت دینی و ملی و ارزشهای اجتماعی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را یکی از برنامه ها و راهبردهای اصلی در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان نمود و اظهار داشت: ترویج فرهنگ گفت و گو و تقویت تفکر انتقادی در بین دانشجویان و برگزاری کرسی های آزاداندیشی همچون برنامه ها واهداف ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی خواهد بود. خیلی از مشکلاتی ما که امروز به آن مواجه هستیم از این است که به دانشجویان کمتر فرصت بروز، گفت و گو و فعالیت داده ایم؛ اهمیت دادن به دانشجویان و دانشجو محوری در کارهای فرهنگی موضوع جدی در جامعه دانشگاهی است و باید با تعامل و گفت و گو با دانشجویان بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم. وقتی تعامل و گفت و گو شکل بگیرد، خشم کنترل می شود و شکل اعتراضات متفاوت خواهد شد و شاهد تشنج نخواهیم بود. گفت و گو با جوانان و دانشجویان از مسائلی است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که فرهنگ، هویت ما بشمار می رود و نظام تصمیم گیری ما را می سازد، اظهار داشت: فرهنگ یک امر زیربنایی و یک نظام از باورها، ارزشها و رسوم و رفتاری است که در بین مردم یک جامعه مشترک است. جامعه اسلامی، جامعه انسانی است که در آن فرهنگ زیربنا است چونکه هویت فرهنگی و هویت جمعی ما از فرهنگ نشات می گیرد و اساسا هویت جمعی یک ملت و هویت فردی آحاد مردم را شکل می دهد. این فرهنگ بدون شک هویت و راهنمای تصمیم گیری و رفتار ماست. فرهنگ بدون تردید عنصر و مولفه پیوند نسلهاست و خمیرمایه توسعه اجتماعی و اقتصادیست. دانشگاه ها نه فقط به عنوان مراکز علمی بلکه به عنوان مراکز رشد فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در شخصیت دانشجویان و ایجاد فرهنگ جامعه دارند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت اظهار داشت: معاونت فرهنگی و دانشجویی تمام تلاش خودرا به کار می برد که اولویت فرهنگی دانشگاهها را بسته به نیاز و شرایط جامعه، به شکلی طراحی کند که در کنار تلاشهای علمی، شخصیت فرهنگی، اجتماعی، فردی و سازمانی دانشجویان ما شکل پیدا کند. معاونت فرهنگی و دانشجویی با اهمیت ترین اولویت خودرا فراهم کردن زمینه فرهیختگی قرار می دهد و تکیه بر اصل دانشجو محوری باید سرلوحه کارهای ما در حوزه فرهنگی باشد.
این مقام مسوول به شهادت سیدحسن نصرالله سید مقاومت اشاره نمود و اظهار داشت: شهادت سید مقاومت به دست رژیم صهیونی، به تشدید سرنگونی این رژیم کمک خواهدنمود. سید حسن نصرالله در راه مقاومت و دفاع از کشور خود به شهادت رسید و از دست دادن این عنصر بزرگ مقاومت برای ما سخت بود. شهیدی که مظلومانه شهید شد و جرمش دفاع از وطن و مسلمین بود. یک سال تمام این رژیم کودک کش، خردسالان مردان و زنان بی گناه را در غزه و فلسطین به شهادت رساند و متاسفانه کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که دم از بشردوستی می زنند، کوچکترین حرکتی برای جلوگیری از این اقدامات وحشیانه نکردند که جای تاسف دارد. شهید نصرالله با کمترین امکانات از مسلمانان دفاع کرد و امیدواریم بتوانیم خونخواه این شهید بزرگوار و دیگر شهدا در غزه و لبنان باشیم.




منبع:

1403/07/18
14:19:53
5.0 / 5
87
تگهای خبر: اقتصاد , پزشكی , دانشگاه , سازمان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog