نتیجه یك تحقیق آلمانی درباره نقش دانش آموزان در انتشار كرونا
به گزارش پرتوبلاگ تحقیقی جدید در آلمان نشان داده است نقش دانش آموزان و مدارس در گسترش شیوع كرونا اندك است.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از رویترز، طبق پژوهشی جدید تست آنتی بادی کووید۱۹ تعداد اندکی از ۲ هزار دانش آموز و معلم در ایالت ساکسونی آلمان مثبت بوده است. این امر حاکی از آنست که برخلاف تصورات پیشین، مدارس نقش مهمی در گسترش شیوع ویروس کرونا ندارند. نتایج این تحقیق در حالی منتشر می شود که آلمان در ماه می مدارس را بازگشایی کرد. اما بحث و گمانه زنی درباره نقش کودکان در انتقال ویروس کرونا به بزرگسالانی که در معرض خطر این بیماری قرار دارند و همین طور معلمان و کارمندان مسن مدرسه ادامه دارد. در همین راستا طی تحقیقی در بیمارستان دانشگاهی درسدن نمونه های خون ۱۵۰۰ دانش آموز ۱۴تا ۱۸ ساله و ۵۰۰ معلم از ۱۳ مدرسه را در ماه های می وژوئن بررسی گردید. این بزرگترین تحقیق انجام شده درباره دانش آموزان و معلمان آلمانی است که در مناطق شیوع ویروس کرونا انجام شده است. بگفته رینهارد برنر از دانشگاه درسدن، از میان ۲ هزار نمونه، فقط ۱۲ تست آنتی بادی کووید۱۹ مثبت بوده است. در نتایج اولیه این پژوهش نیز هیچ نشانه ای از نقش دانش آموزان در گسترش شیوع ویروس کرونا مشاهده نشد. برنر در این زمینه می گوید: کودکان بعنوان ترمزی برای این عفونت عمل می کنند. شیوع ویروس کرونا در مدارس به گسترش این بیماری در جامعه منجر نشده است. از طرف دیگر گسترش این ویروس در خانوارها نیز کمتر از میزان پیش بینی شده بود. وزیر آموزش و پرورش ایالت ساکسونی آلمان نیز اعلام نمود تحقیق نشان داد بازگشایی مدارس این ایالت بعد از تعطیلات تابستان و با اجرای چند شرط مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بلامانع است.
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب