پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان مطرح كرد:

بهبود مستمر کیفیت دانشگاه، دستاورد دانشگاه فرهنگیان اصفهان

بهبود مستمر کیفیت دانشگاه، دستاورد دانشگاه فرهنگیان اصفهان

به گزارش پرتوبلاگ، اصفهان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار داشت: بهبود مستمر کیفیت دانشگاه در قسمت های متعدد، برگزاری مناظرات دانشجویی، و تولید و تهیه برنامه ها و کتاب های درسی، همچون دستاوردهای دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در خلال سالهای اخیر بوده است.



دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان همچون مراکز آموزش عالی است که در این استان همواره مورد توجه جدی داوطلبان و علاقه مندان به عرصه حیاتی آموزش و پرورش و دوستداران تدریس بوده است. با عنایت به استقبال همیشگی از این دانشگاه و تاثیرگذاری آن بر وضعیت آینده آموزش و پرورش به گفتگو با علی اکبر کجباف، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نشستیم تا دستاوردها و وضعیت ارتقای کیفی این دانشگاه را در سالهای اخیر تبیین کند.

کجباف در شروع بحث خود در رابطه با دستاوردهای دانشگاه فرهنگیان به ایسنا چنین توضیح داد: امروزه، میزان تأثیرگذاری دانشگاه فرهنگیان بر توسعه و تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور بر کسی پوشیده نیست. تأمین، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص در حوزه تعلیم و تربیت، یکی از اساسی ترین اهداف این دانشگاه است. این هدف از دو مسیر رسمی و عمومی برای سرتاسر کشور تحقق می یابد.

او خاطرنشان کرد: بنابراین، برنامه ریزی و تکیه بر نقشه های راه مبتنی بر وضعیت حال و آینده دانشگاه لزوم بسیاری دارد. این مساله باید بعنوان امری فرابخشی موردتوجه قرار بگیرد. از این رو، شناخت صحیح از مأموریت، راهبرد، اهداف و چشم انداز دانشگاه فرهنگیان مسیر برنامه ریزی و سپس دستاوردهای آنرا هم مشخص می کند. این مسیر اساسا همسو با دیدگاه ها و تأملات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت دانشگاه فرهنگیان، نظام آموزشی و جایگاه دانشجومعلمان، خصوصاً اسلامی سازی دانشگاه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق می شود.

این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان در باب دستاوردهای این دانشگاه در دو سطح کشوری و استانی چنین تشریح کرد: طی سالهای اخیر، بهبود مستمر کیفیت دانشگاه در قسمت های مختلف دستاوردی مهم می باشد که آنرا در دو سطح کشوری و استانی میتوان مشاهده کرد. این ارتقای کیفی در ابعاد آموزش، پژوهش و دانشجویی و فرهنگی مدنظر بوده و گامهای موثری برداشته شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به جلسات علمی این دانشگاه نظر و بیان نمود: امروزه، توسعه جلسات و نشست های علمی در دانشگاه فرهنگیان انکار شدنی نیست و بازتاب اثرگذاری آنرا در گفتمان تربیت معلم می بینیم. برگزاری کرسی های نوآوری و نظریه پردازی هم در این دانشگاه ترقی یافته است. برگزاری همایش های ملی، منطقه ای و بین المللی را هم باید در شمار پیشرفت های این مرکز مهم قرار داد. برای مثال، دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان پارسال نقشی شایان توجه در برگزاری پنج همایش بین المللی داشت.

او بعد از تأمل در جلسات و همایش های علمی به مسئله‌ی سخنرانی ها هم نظر کرد و اظهار داشت: برگزاری سخنرانی هم همواره قسمتی از برنامه های اثرگذار ما بوده است که با هدف بالندگی در موضوعات مختلف علم و فرهنگ برپا کرده ایم. در این راه، بزرگداشت مفاخر تربیت معلم را هم از یاد نبردیم. جشنواره های گوناگونی هم برپا کرده ایم که جشنواره‌ی کشوری مهم قرآن و عترت از جمله‌ی آنها به شمار می آید. بیست و چهارمین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی هم زیر نظر این دانشگاه برگزار گردید.

جذب استادان کاردان از سراسر استان

کجباف بیان نمود: بهره مندی از فضای مجازی باکیفیت و تعامل با رسانه ها هم به جهت اینکه دانشجویان را در راه پوشش های خبری و اطلاع رسانی قرار دهیم، در دستور کار ما بوده است و الان هم جایگاه ویژه ای در برنامه های ما دارد. در همین موضوع، مخصوصاً نشست های گوناگونی برگزار کرده ایم. اردوهای جهادی، کارگاه ها و دوره ها و دوشنبه های قرآنی هم جزو برنامه های دانشگاه فرهنگیان اصفهان بوده که نمی توان تأثیراتش را بر شادابی روحیه دانشجویان و ارتقای کیفی علم و دانش آنان انکار کرد. مناظرات دانشجویی، برنامه دانشجوی نمونه و برگزاری هفته سراهای دانشجویی را هم باید در شمار دستاوردهای این دانشگاه قرار داد.

تولید برنامه های درسی هم مساله دیگری بود که مورد عنایت این مسئول دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت و در رابطه با آن توضیح داد: تولید و تهیه برنامه ها و کتاب های درسی که متناسب با نیازهای این بخش از آموزش عالی باشد همواره جزو اهداف دانشگاه بوده و به دستاوردهای مهمی هم رسیده است.

او به دعوت از استادان مجرب دیگر دانشگاه ها و بهره مندی از دانش آنان هم اشاره و اظهار نمود: دعوت از استادان دانشگاه های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه کاشان یکی از موفقیت های ما تا امروز بوده است. بسیار برایمان اهمیت دارد که از دانش و منش و تجربیات اساتید این دانشگاه ها در بحث های مختلف آموزشی و درسی و هم فعالیتهای کارگاهی، سخنرانی، نشست و همایش بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در ادامه دستاوردهای این دانشگاه را چنین توصیف کرد: تأمین نیازهای معلم و دبیر آموزش و پرورش را هم همیشه در نظر گرفته ایم. زمانیکه من در سال ۱۴۰۱ مسئولیت ریاست این دانشگاه را عهده دار شدم، ظرفیت اولیه آن ۴۵۰۰ دانشجو بود، ولی امروز به ۷۸۰۰ نفر رسیده و جزء برنامه های مهم ما به حساب می آید. جذب هیئت علمی هم در دستور کار ما بوده است و الان حدود ۷۵ عضو هئیت علمی داریم. نزدیک به ۴۰ مامور آموزشی هم در خدمت دانشجویان هستند. شمار استادان مدعو و حق التدریس هم به ۵۰۰ نفر می رسد.

کجباف تاکید کرد: به طورکلی، باید اظهار داشت که دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی مأموریت گراست و در هر گامی که پیش می رود، از تأمین فضا تا جذب هیئت علمی به مأموریت ها و اهداف بنیادینش نظر دارد. در این راه از همیاری آموزش و پرورش استان، استانداری، خیران و دیگر نهادها و بخش های استان اصفهان بهره گرفته ایم. سازمان مرکزی و رئیس کل دانشگاه فرهنگیان کشور هم همواره از حامیان ما بوده است.






منبع:

1403/03/14
15:35:47
5.0 / 5
273
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه , دستاورد
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog